Orodje za dostopnost

S kampanjo Znamenja, ki je nastala v sodelovanju nevladnih organizacij Društvo Ženska svetovalnica, Društvo za nenasilno komunikacijo in Društvo SOS telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja, ki delujemo na področju preprečevanja in ustavljanja nasilja v intimnopartnerskih odnosih in družini, opozarjamo na zaskrbljujoče povečanje nasilja v času pandemije koronavirusne bolezni in pozivamo ljudi k prijavi nasilja, ki je eden od najbolj učinkovitih načinov za ustavljanje nasilja.

 

Plakat, na katerem je bilo napisano »očetovo znamenje« je le del celotne vizualne podobe kampanje, ki jo je zasnovala agencija Pristop. Zanjo nismo uporabili sredstev, ki jih za izvajanje programov dobimo na razpisih različnih sofinancerjev in donatorjev. Poleg otroka z očetovim znamenjem so del kampanje tudi podoba ženske ter starejšega moškega. Ženske, otroci in starejši ljudje so namreč osebe, za katere obstaja največje tveganje, da bodo doživele nasilje v družini. To kažejo vsi razpoložljivi podatki, kot tudi naše dolgoletne izkušnje dela na tem področju.

 

Kampanji smo se pridružili, ker se nam zdi nujno potrebna. Tako podatki policije kot izkušnje nevladnih organizacij, ki delujemo na tem področju, jasno kažejo na povečanje nasilja v družini v času pandemije, in sicer za 20 do 30 odstotkov. Prav tako smo bili v zadnjem letu priča povečanemu številu najbolj skrajnih oblik nasilja v družini – umorom in ubojem. O podobni situaciji govorijo tudi podatki in izkušnje iz drugih držav po svetu. 

 

Ob objavi prvega dela kampanje, torej podobe otroka z »očetovim znamenjem«, smo prejeli številne komentarje in z nekaterimi izmed njih se lahko samo strinjamo. Objavljena podoba ni dosegla svojega namena, čeprav ne govori o vseh očetih ali celo vseh moških. Želeli smo, da se pozornost usmeri v to, da so v nekaterih družinah otroci, ki doživljajo nasilje, in da jim s prijavo nasilja lahko pomagamo, pozornost dela javnosti pa se je usmerila zgolj v to, kdo nasilje povzroča. Nekateri so tako napačno sklepali, da želimo opozoriti le na nasilje, ki ga nad otroki povzročajo njihovi očetje, kar ni bil namen akcije. Zavedamo se, da nasilje nad otrokom ne povzročajo le očetje, temveč so do otrok nasilne tudi mame, rejniki in rejnice ter drugi skrbniki ter skrbnice. Zavedamo se tudi tega, da večina očetov (in moških) nasilja ne povzroča.

 

Prav zato, ker smo se strinjali z (delom) kritik, smo sporno podobo še isti dan umaknili iz socialnih omrežij. Sporočilo namreč ni bilo jasno in naš namen žal ni bil dosežen. Napako smo nemudoma popravili - poleg takojšnjega umika plakata s socialnih omrežij, smo že naslednji dan prelepili tudi jumbo plakate, ki so dobili manj obremenjen napis »znamenje nasilja«.

 

Ob tem nas je vendarle tudi zaskrbelo. Prejeli smo namreč kopico komentarjev in zasebnih sporočil, polnih žalitev, privoščljivosti in groženj. V društvih se lahko od takšnih komentarjev distanciramo, ostaja pa skrb, da avtorji_ce teh komentarjev enako komunicirajo tudi v svojih zasebnih odnosih in povzročajo škodo svojim bližnjim. 

LJUBLJANA

 Vojkova cesta 1, Ljubljana

 01 4344 822

 031 770 120

 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

TRR ZA DONACIJE:

SI56 0204 4001 3446 380

Matična št: 1160656

Davčna št: 91885566

STATUS HUMANITARNE ORGANIZACIJE

ENOTA KOPER

 Vojkovo nabrežje 10, Koper

 05 6393 170

 031 546 098

 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

© 2024 Društvo za nenasilno komunikacijo. Vse pravice pridržane.